Partneroldalak
Piatnik
Társasjátékok
Sudoku
Kategóriák
Autók, repülők, hajók stb…
Autók
Egyéb
Hajók
Helikopterek
Repülők
Vonat
Babák, bababútorok, stb…
Baba kiegészítők
Bababútorok
Babák
Beszélő, mozgó babák
Háztartási gépek
Bébijátékok, kisgyerekeknek
Babakocsira való játékok
Búgócsigák
Csörgők
Egyéb
Kisautók, járművek
Műanyag könyvek
Zenélő játékok
Egyéb
Táska
Építőjátékok
Duplo
Egyéb építőjáték
Egyéb műanyag
Fa építőjátékok
Lego
Playmobil
Hangszer
Gyerekeknek (3-6 évesig)
Igazi hangszerek
Kicsiknek (0-3 évesig)
Katonák, fegyverek
Fegyverek
Műanyag katonák
Ólomkatonák
Készségfejlesztő, kreatív
Kicsiknek (0-3 évesig)
rajztáblák, rajzeszközök
Könyv, dvd, zene
DVD filmek
Könyv
Zenék
Mesefigurák, bábuk
Egyéb
Kesztyűbábok
Kinderfigurák
Marionett bábok
Mesefigurák
Modellek, makettjátékok
Autók
Egyéb
Épületek
Hajók
Repülők
Oktató játékok
Alsósoknak (6-10 évesig)
Felsősöknek (10-14 évesig)
Gimnázium (14-)
Kicsiknek (0-3 évesig)
Nyelvi oktató játékok (Angol)
Nyelvi oktató játékok (egyéb)
Nyelvi oktató játékok (Német)
Óvodásoknak (3-6 évesig)
Plüssfigurák
Állatok
Azonosíthatatlan
Mesefigurák
Puzzle
100 db-os
100-nál kevesebb db-os
1000 db-os
1000-nél több db-os
3D puzzle
500 db-os
Fapuzzle
Szivacs puzzle
Sportjátékok, Hinták, stb…
Egyéb ügyességi játékok
Hinták
Hintalovak
Készletek
Labdák
Számítógépes játékok, konzol
Konzol gépek
PC
PS2
XBOX
Társasjátékok
Családi
Egyéb
Felnőtteknek
Kártya
Kicsiknek
Kvízjáték
Logikai
Oktató
Stratégiai
Ügyességi
Üzleti, monopoly
Távirányítású játékok
Autók
Buszok
Egyéb járművek
Hajók
Repülők
Robotok, figurák
Villanyvonat, vasútmodell
Egyéb kiegészítők
Épületek
Készletek
Kocsik
Mozdonyok
Sínek



Catan Telepesei
A Catan telepesei egy többszemélyes táblás stratégiai játék, melyet Klaus Teuber talált ki. A játékot először Németországban a Franckh-Kosmos Verlags-GmbH & Co. (Kosmos) adta ki 1995-ben Die Siedler von Catan néven. A Catan telepesei világszerte elterjedt, már huszonöt nyelvre lefordították. 1995-ben megszerezte Németországban az Év Játéka címet. 1996-ban az Egyesült Államokban megszerezte az Év Táblás Játéka címet.
Játékmenet
A játék az újonnan felfedezett Catan szigetén játszódik. A játékosok feladata a még lakatlan szigeten településeket létrehozni. Catan hatszög alakú földterületekre ("mező") oszlik. Mindegyik mező valamilyen nyersanyagot termel: ércet, gabonát, gyapjút, fát és téglát. Egyetlen mező nem termel semmilyen nyersanyagot: a sivatag.

A játékosok ("telepesek") településeket és városokat építenek. A játékosokat nyersanyagok illetik meg, minden egyes mező után, amely határos valamelyik településsel vagy várossal. A játékosok felváltva dobnak kettő kockával, és minden játékos akinek települése vagy városa határos a kockadobás számával jelzett mezővel, egy (város esetében kettő) a mező által megtermelt nyersanyagra jogosult. A befolyó nyersanyagokból, melyeket kártyák jelképeznek, további városokat, településeket, valamint utakat és fejlesztési kártyákat lehet venni. A nyersanyag-kártyákkal lehetséges kereskedni a játékosok között, valamint a játékos négy egyforma nyersanyagát elcserélheti egy általa választott nyersanyagra. A sziget partjainak vannak kikötők is ahol előnyösebben (2:1 vagy 3:1 arányban is lehet cserélni nyersanyagokat).

Győzelmi pontokat lehet szerezni minden felépített település és város után, valamint egyedi teljesítmények után, például a leghosszabb kereskedelmi út megépítéséért. Az a játékos a győztes, aki először ér el tíz győzelmi pontot a saját körében.
Hirdetés
Települések elhelyezése
A kezdő fázisban minden játékos elhelyez egy települést a térképen és egy vele összeköttetésben lévő utat. Miután mindegyik játékos elhelyezte az első települését és a hozzá tartozó utat, az utolsónak rakó játékos elhelyezi második települését és útját, majd visszafelé haladó sorrendben követik játékostársai. A másodiknak lerakott településsel határos mindegyik mező egy-egy hozzá tartozó nyersanyaghoz juttatja a település tulajdonosát.

A települések elhelyezésénél figyelembe kell venni a távolsági szabályt, miszerint települést csak olyan csomópontra lehet helyezni, amivel szomszédos csomóponton nem található település vagy város. Ezt a szabályt figyelembe kell venni az alapítási fázisban és a játék során később is. Minden egyes település egy győzelmi pontot ér. Tehát az alapítási fázis végeztével, minden játékos két győzelmi ponttal kezd, és tizet kell elérnie a győzelemhez. A játék megkezdése után az építési költségek - egy-egy fa, tégla, gabona és gyapjú - megfizetése után fel lehet húzni további településeket. A távolsági szabály mellett azonban figyelembe kell venni, hogy minden új településnek összeköttetésben kell lennie úthálózatunkkal.

További leírás a Wikipedián >>>
Forrás:
WikiPedia
Hirdetések
Belépés
Információ
Segítség
REGISZTRÁCIÓ
Minden jog fenntartva jatekom.hu - kapcsolat